Dolce & Gabbana

Vi fortsätter vår stödmatning o i synnerhet på Dolce. Hon är så söt o rackarns vilket humör hon har den tjejen! Hon vrider o vänder på huvudet, piper högt etc. Gabbana har bara fått några enstaka stödmatningar men han är nästan värre. Sen är det en otroligt stor skillnad på dom två ungarna. Gabbana är ju mycket större.

Jag får mycket stöd & support från uppfödare och andra kompisar och det är jag väldigt tacksam för. Stor kram till er alla, ni är bäst!

Idag kontaktade jag jourhavande veterinär och fick medicin utskrivet till kattungarna. Dom ska ha 4 droppar, 2 ggr/dag, i totalt 10 dagar. Det är inte det lättaste att ge dom små trollen medicin direkt.

Jivara har lugnat ner sig väldigt mycket och vi behöver inte låsa dörren längre. Hon hoppade hela tiden mot dörrhandtaget men nu är det lugnt.

När vi matar Dolce kommer ju självklart Jivara fram, ofta tycker hon att vi är dum mot hennes baby men lika ofta nöjer hon sig med att vi förklarar att vi är snäll mot Dolce. Då ligger hon sig i bolådan (som fortfarande står kvar i sovrummet) och bevakar oss.

Marussia kommer gärna och tittar vad vi håller på med. Jag testade lägga ner Dolce på Marussia, som faktiskt inte reagerade så mycket. Ibland har det hänt att vi har haft Dolce i mitten och på ena sidan Jivara och på andra sidan Marussia.

Sakhi är kvar hos mamma tillsvidare. Tycker det är onödigt ta hem honom och riskera att Jivara ev blir stressad/orolig. Han har det så bra hos mamma och han fortsätter att vara en riktig stor gose-katt.

Nu är det dags att ge Dolce lite mera mat, vi försöker att ge bara lite så att inte Jivaras mjölk ska försvinna helt, o sen sova ett par timmar innan det är dags för nattmatningen. Fort blir jag seg och långsam då jag är så trött.

Återkommer med mer info en annan dag.

Kommentera här: