Bildbombning

Efter maten och lite annat så tog jag och mannen några kort. Yngsta sonen fick försöka distrahera Jivara och det var inte lätt, trots att han lockade henne med skinka. Men eftersom det bara blev 2 ungar så gick det ganska snabbt att få kort.

Jag kommer berätta om själva förlossningen en annan dag. Jivara är som sagt en väldigt duktig mamma, ofta ligger hon så här, njuter och har det bra.



Ibland tycker hon jag är för jobbig med kameran eller att det har varit för mycket för hennes kattungar. Då brukar hon lägga sig så, med ungarna framför henne.


För att kunna fota bara hennes barn så gäller det att antingen "slänga iväg" ett kort eller två när hon inte är i bolådan och då kan det så ut så här. På bilden ligger kattunge nr 2 till vänster och nr 1 till höger. Nr 1 målade jag svanstippen lite lila för att kunna skilja dom åt och jag brukar avvakta tills nästa unge har kommit så jag inte stör Jivara under tiden. Som ni ser är unge nr 2 större än nr 1.


Tidigare idag på eftermiddagen såg det ut så här. Marussia är nere i bolådan men väldigt vaksam på vad Jivara ska göra. Än har Jivara inte sagt till Marussia, men jag har ingen som helst tvekan om att det kommer komma - ja, om Jivara anser att det behövs förstås.


Lite senare på kvällen (men då hade jag inte kameran till hands) så låg Marussia nära kattbädden. Jivara var inte i närheten och Marussia sträckte ut en tass för att peta lite på ungarna. Även fastän Jivara kom tillbaka och efter att ha sniffat in Marussia ordentligt så låg Marussia kvar. När Jivara la sig i kattbädden så var Marussia framme med tassen igen. Vår lilla tok-gumma!  Nu ska det bli kul att se hur det kommer funka och om det funkar lika bra som det gjorde med Sakhi och Bilkullen. Sakhi hoppas jag hämta hem snart, senast fredag. Det är nog värst för mamma som blir utan katt igen.

Avslutar med ett kort på syskonen tillsammans. Jag har även börjat spåna lite bland alla namn men jag vill att det ska bli bra namn även för kattunge nr 3 och nr 4. Återkommer längre fram med namn etc.
1 Anja:

skriven

Grattis till de små!!!! Ser urmysigt ut de ligger i kattbädden.

Har du kunnat se vad det är för kön?

Kommentera här: