Allt är lugnt

Inget verkar hända men jag tänker att snart händer det ändå, vare sig hon vill eller inte.

Har varit på ett väldigt intressant möte, absolut inte kattrelaterat för en gångs skull. Just nu är jag kanske lite tråkig med mina kompisar som inte är lika kattbitna som jag är, då merparten handlar om katterna.

Grannfrun kom över och vi pratade rätt länge. Alla 3 katterna var framme och hälsade på henne. Sakhi och Dolce var närmast och Dolce var Dolce, dvs charmig som bara den. Jag önskar verkligen att det skulle gå att förklara hur mysig, speciell och charmig Dolce är men jag har tyvärr inte rätt ord för att beskriva henne.

Jag blev i alla väldigt glad när grannfrun tyckte att Dolces halvsidiga ansiktsförlamning var bättre, inte lika markant. Man blir ju lätt hemmablind när man ser henne varje dag. Det här är en (av många!) favoritbild på Dolce, tagen juni 2010, då hon bara var 6 månader.

Jag ler lite när jag läser att när hon var mindre så var Dolce liten i maten, det gäller verkligen inte nu! Likaså blir jag så glad över att vi inte kunde förmå oss att sälja Dolce. Som hon har förgyllt våra dagar.


1 Viktoria:

skriven

Å vilka underbart fina katter du har! är kattokig till tusen och skulle nog kunna ha hur många som helst! hoppas allt går fint under förlossningen du väntar på! Finns inget härligare än att vara med om en katts dräktighet och dess förlossning! Stort Lycka till!

Kommentera här: