Dolce

Det slår mig nu att jag har helt glömt bort att berätta hur det gick för Dolce när dom var där för första vacc. Gabbana pep ungefär halva vägen till veterinären medan Dolce pep först på slutet. Dolce var så cool så hon satte sig tom ner i buren och tvättade sig lite. Vid själva vaccinationen sa ingen av ungarna något alls.

Veterinären (samma som vi haft dom andra gångerna, vilket känns bra) började med att titta på Dolce och klämma på henne. Hon lyssnade även på hjärtat - och det lät bara bra, bra benstomme har Dolce också. Vad gäller Dolces förlossningsskada så ser Dolce framifrån, pupillen rörde sig när veterinären flyttade fingret. När jag frågade om förlossningsskadan skulle bli bättre, stanna som det är nu eller bli sämre kunde veterinären tyvärr inte säga något om det.

Behöver jag ens nämna att Dolce charmade både veterinär och assistent helt och hållet! Assistenten gick tom ut ur rummet med henne ett tag.

Veterinären såg också att Dolce (som sattes ner på golvet) går/springer bra. Likaså att äta går det bra, vi hade ju lite farhågor att hon skulle få problem med att äta. Inget kunde vara mer felaktigt!  Dolce är visserligen lite less på RC-blötmaten just nu men får hon annan mat så äter hon med god aptit. Hon drar sig inte heller för att gå till någon annans tallrik och äta.

Alla katterna får någon då och då råa kycklinghjärtan. Finns att köpa på Willy's och finns bland färskdisken, kycklingar. En ask innehåller många hjärtan. Vi styckfryser dom och tar fram vid behov. Ungarna skär vi såklart upp mer noga än till dom stora katterna. Nu sist fick D&G 3 kycklinghjärtan vardera och Jivara o Marussia fick varsitt hjärta. Jag tror nog att dom var klar samtidigt, alla 4! 

Anledningen till att jag glömt berätta om Dolce är helt enkelt för att jag skrev om det på det sibiriska katt-forumet.

Bara vi får till så jag kan lägga upp foton kommer jag annonsera ut Dolce. Jag kommer gå ner lite i pris på henne men ha desto större krav på köparen/köparna. Jag kommer sälja Dolce till någon som har lite extra tid med henne, mest för att hon är van vid mycket gos, inte pga förlossningsskadan.

Kommentera här: