Nu är kull 9 här

Lite tidigare än planerat kom så kullen. Det har varit en annorlunda dräktighet och även förlossning, mot Marussias tidigare kullar. Men det gick bra även detta, trots att det var bitvis lite jobbigt.
 
Jag tyckte att hon var lite värksvag ibland, mot för hur hon brukar vara och första o sista kattungen tog det tid att få ut.  Tre är födda med huvudet först och den sista är född med rumpan först.
 
Igår var jag och hälsade på Majken (Manipura), hennes storasyster Wendella o fodervärdarna Anna o Johan. Bara på den korta tid jag var borta igår så märkte jag när jag kom hem att fostren hade sjunkit ner.
 
Sen började Marussia bli mer o mer orolig på kvällen, hon ville ut från vardagsrummet (hon har aldrig gillat att föda där) och när hon hade insett att vi skulle vara i vardagsrummet vandrade hon mellan mig och maken. Hon skulle absolut ligga täckt o så kurrade hon högt (pga värken).
 
Både Susanne och Ewa trotsade vädret och kom o hjälpte till. Mycket var att titta på Marussia men ibland behövde hon lite hjälp så det var skönt med lite extra händer. Stort TACK för hjälpen!!
 
Temat har varit klart sen tidigare och det är en extra present till min bror.  Nu ska jag bara välja ut några passande namn innan jag presenterar dom.
 
Vi vägde dom inte direkt utan först 01.45, då vägde
nr 1 - 128 g
nr 2 - 128 g
nr 3 - 121 g
nr 4 - 108 g.

Här är några få bilder från igår/inatt. Ella ligger o tittar på Marussia som inte vill föda i vardagsrummet. Längst bak syns den vita bolådan.
 
Marussia, stor o tung. Hon gick upp lite drygt 1.1 kg, då hade hon även hunnit med att gå ner i vikt första tiden under dräktigheten.
 
Marussia ligger under filten och vill gärna hålla tass med husse.
 
Efter två timmar var det klart och här är en nöjd mamma katt med sina fyra nya pälsklingar. Vid en första snabb titt i natt så är det två tjejer, en kille och en hen.
 
1 Therese:

skriven

Grattis till kattungarna =)

Kommentera här: