Besök hos uppfödare

I december var jag ner till Hudiksvall med Ella då hon skulle få träffa CC. På väg ner för att hämta hem Ella stannade jag till en kort stund hos Ewa, som bjöd på god lunch. Här kommer bilder på hennes tre charmiga katter.
 
Efteråt for jag vidare till Kicki. Jag hade även denna gång med mig kameran och fotade nu Kickis djur. 2 underbara hundar och ett helt gäng fina katter. Här kommer bilder på gänget! 
 
Ser ni Fire i bakgrunde på väg att smyga sig upp på mamma Vega? Kanske inte den bästa bilden på Vega men den är så charmig.
 
CC:s pappa, Ludvig. Jättestilig kille och lika snäll som sin son!
 
Vackra CC.
 
När Ella kom hem gjorde jag dumt nog inte som jag brukar göra, dvs fota tissarna. Men jag vägde henne dagen efter hon hade kommit  och varje vecka - efter första parningsdag - vägde jag henne. Mellan vecka 2 och 3 hade Ella gått upp 100 g så då bestämde jag mig för att hon var dräktig  även om hon inte fick typiska hallonröda tissar, men dom var rätt stora. Tyvärr gick hon veckan därefter bara upp 18 g så då blev jag misstänksam och bokade tid för ultraljud. Ett ultraljud som visade att hon tyvärr inte är dräktig......
 
Så tråkigt på så många sätt, då jag tror att det hade blivit en vädigt fin kull mellan dessa två. CC är ju bara hur snygg som helst och så har han ett helt underbart temperament.  
 
Jag tröstar mig med att någon gång ska jag råka ut för en skendräktighet eller få para om. Jag har ju faktiskt haft tur hittills och fått 6 kullar direkt på en gång.
 
Nu blir det istället ett utställningsår för både Marussia och Ella. Jag kommer anmäla båda tjejerna till Umeå, Sundsvall (där jag redan bokat boende), Skellefteå, Finland och troligen Norge samt att jag avslutar med Luleå. Jag ser fram emot detta väldigt mycket och kommer under tiden försöka hitta en lika snygg hane till Ella.
 
En nytagen bild på fina Ella.
 

Kommentera här: