Utekatter

Jag sitter och jobbar för fullt, när jag ser i ena ögonvrån att en grannkatt är på vår altan. För tillfället är det varmt och skönt ute så katterna kan komma o gå som dom vill till kattgården, genom att fönstret är öppet.
 
Jag skyndar mig ut för att jaga bort katten och han vet så väl att han blir bortjagad när vi ser honom. Nu när jag kom ut kastade sig Sakhi mot stängslet för att jaga bort katten.
 
Nej, jag tycker verkligen inte om utekatter. Det är så mycket som kan hända utekatter men om man bortser från dom så tänker jag också på hur våra katter kan reagera. Vill det sig illa så kan någon av våra katter - i frustation över att inte få tag på katten som är lös - attackera andra katter som finns i kattgården.
 
Nu gick det bra denna gång men jag har hört flera berättelser om katter som är instängda i kattgården hoppar på sin kompis istället. Det är nog dags att ha ett till samtal med grannen känner jag...
 

Kommentera här: