Ofrivillig paus

Vi har haft lite problem med datorn så jag har haft lite ofrivillig paus. Skönt med tidsinställda inlägg så att det i alla fall har kommit ut några inlägg.
 
Sakhi är så otroligt gosig med mig just nu. Han ska alltid vara väldigt nära mig och förr kunde han ibland tanka lite kärlek och gos en kort stund, men nu vill han vara nära mig väldigt länge.
 
Han är van att jag sitter i soffan så han kan ligga på mina ben och när han inte kan göra det står och han tittar lite lagom olyckligt på mig tills jag sätter mig "rätt". Då hoppar han genast upp och lägger sig till rätta.
 
Igår var en sådan dag och jag fick sitta o se bort inspelade saker. Ella, som kan bli lite avundsjuk, brukar hoppa upp i soffan. Hon börjar snällt med att tvätta Sakhi ett tag, sen är det bett i halsen som gäller (dvs lek) och ibland ligger Sakhi helt stilla länge utan att bry sig. Men till slut får han nog och brottar omkull Ella, som nog är ganska nöjd med att bli utsatt för Sakhis tvättande.
 
Igår var en lite annorlunda kväll, för hon busade bara ett kort tag innan hon och Sakhi sen låg rygg mot rygg. När jag var nära att gå i säng kommer Dolce och så sällan som Dolce kommer vill jag absolut inte lyfta ner henne. Så där satt jag i soffan, trött såklart, och hade tre av fyra katter på mina ben. Det var bara Marussia som höll sig borta. En hel timme satt jag med katterna på mig och bara myste, även om jag var trött.

Kommentera här: