Sundsvall

Jag o mannen for i torsdags ner till Sundsvall och vi började med att hälsa på hemma hos Marie, där Sakhi o Marussia fick låna den fina kattgården. Tack Marie! Många fina bilder finns att se i bloggen.

Jag har ju visserligen sett Nessa och Liris tidigare men det är alltid kul att se katterna hemma. Det blir spännande att se vilka kattungar som Nessa bär på. Lycka till med förlossningen och även med den andra spännande saken i sommar!

Sen for vi till hotellet där vi vilade ett tag innan vi sen for till Gunilla, som köpte Shekinah (aka Kiara) av mig. Det var så otroligt roligt att se Gunilla och resten av den fina familjen igen och få se Ivar (se, nu blev det rätt namn) som är så otroligt ståtlig, maffig och läcker. Vilken utstrålning denna stiliga kille har!!!

Han slog tom även kattungen Åke (som är född i februari). Åke kommer också bli en stilig kille tror jag, men just då hade jag nästan bara ögon för Ivar.

I fredags ägnade vi dagen åt två trevliga besök och det blev en lång dag. Vi var tillbaka på hotellet kring 21.45.

Upp tidigt på lördag morgon för att fara på utställningen, som denna gång låg i Kovlands ishall.

En väldigt bra utställning och jag är så nöjd med helgen. Marussia tog båda dagarna cert och var även upp för BIV o NOM. På lördagen hade Karina Bjuran väldigt svårt att välja mellan de tre katter som var uppe för BIV och hon sa tom att hur hon än gjorde så blev det rätt men hur hon än gjorde blev det fel. Men till slut fick hjärtat avgöra. Det kommer komma många inlägg om Sundsvalls-utställningen så småningom.

Sakhi fick på lördagen sitt cert och på söndagen fick han draget cert, pga att domaren tyckte han var för dåligt preparerad. Men då hade jag redan fått veta att Finkel var hemma igen och även om båda katterna (av någon anledning) skulle ha diskats så skulle jag ändå ha varit så nöjd o glad över söndagens resultat.

Visst, jag kan hålla med domaren om att Sakhi var dåligt preppad men jag har varit upptagen o även splittrad hela förra veckan. Detta betyder att jag kommer anmäla både Sakhi o Ella till utställningen i Umeå (i oktober).

TACK alla trevliga människor jag har träffat och som har gjort utställningen till en trevlig o härlig helg! Synd ni bor så långt borta att det blir så sällan jag har möjlighet att träffa er alla.
1 Marie:

skriven

Ser fram emot bilderna från helgen. Och det är jag som ska tacka att ni tog er tid att komma förbi hit, tusan tack Gunilla och Lars. Det var roligt att träffas och jag är glad att Marussia och Sahki hann få en liten paus i kattgården och fick njuta av solen en stund :)



Nu stundar spännande tider här hemma framöver som sagt. Tack för dina lyckönskningar, de lär jag behöva ;)Tyvärr har jag ingen möjlighet att uppdatera hemsidan med bilder då jag har en tillfällig dator. Jag hoppas att vi får till min rätta dator inom kort.



På måndag morgon åker vi ner till Göteborg och sedan vidare till Danmark. Katt- och husvakten Anna-Karin har varit här i två dagar och fräschat upp minnet med Fotofyndet (som hon sköter när vi är borta). Så det ska bli skönt med en paus från jobbet, men jag kommer att oroa mig och sakna katterna såklart. Men tjejerna känner Anna-Karin, och hon är mer katt-tokig än jag är så det kommer säkert att vara jag som saknar dem mer att de saknar mig ;)



Ha det gott, vi hörs snart igen



Kram

Marie

Kommentera här: