Stackars Findus

eller Vinur som det står i stamtavlan. För ett tag sen blev han påkörd av en bil o det var väl inte helt säkert att det skulle gå vägen. Men tack vare familjen som kämpat med Findus så mår han nu så mycket bättre.
 
Bråttom ut har han dock igen, tokiga kisse. Jag hade som hoppats att han skulle ha lärt sig av sitt misstag och tycka det skulle vara skönt sitta inne i värmen.
 
Findus har oftast gått upp mot skogen när han har varit ute tidigare, dvs vänt vägen ryggen. Det är ju inte lätt att veta vad som har hänt, om han har varit inne i jakten och inte hunnit undan för bilen, om han har blivit jagad eller om han gått ner till vägen själv och där blivit påkörd.
 
Vi är bara lyckliga över att han - under omständigheterna - mår väldigt bra. Bilderna är lånade från familjen.
 
Även om Findus bara bodde hos oss 12 veckor så finns han (liksom våra alla andra katter) för evigt i våra hjärtan. Så när jag såg denna bild stannade nästan mitt hjärta då han och Sakhi är så lika.
 

 
En lite äldre bild på Findus.
 
Sakhi, Findus o Podruga var våra trillingar och så Mellon som är svart. Om jag säger så här, det var aldrig svårt att säga vem som var Mellon på kullbilderna.En bild som jag bara älskar men sekunderna efter jag tog bilden hade (om jag minns rätt) Mellon hoppat ur korgen. Guro, matte till Podruga, har gjort om bakgrunden.
1 Lena:

skriven

Nej men oh.. Stackars Vinur!
Hoppas verkligen att han mår bättre nu.
Kanske han ändå håller sig från vägen även om han inte kan låta bli att gå ut..

Kramis Lena och sibbarna i Kåge

Kommentera här: