Sibirutställningen i Sundsvall 3/9

Oj, vilken trevlig helg det har varit!! Så otroligt kul att träffa alla trevliga människor. Det är alltid lika kul att få träffas igen. Bara synd att jag inte hann gå runt och prata med alla jag ville prata med, likaså vad gällde att titta på alla fina katter. Det var dock skönt att lämna kameran hemma eftersom jag hade tillräckligt fullt upp med tre katter som skulle till 2 olika domare.

Jag hade med mig Finkel (Raphael), Marussia o Sakhi. Finkel som är en stor myspropp tycker tyvärr inte om att åka bil. Inte tyckte han om att bli tvungen att bo (ännu en helg) på toaletten och så har han börjat få lite hormoner i kroppen. Tyvärr, jag hade hoppats att det skulle kunna vänta att par månader till.

Underbara Marie fotade och har skickat kort på Sakhi o Finkel. Först ett kort på Finkel, en kille som tyckte lördagens utställning var jobbig, men i buren slappnade han av helt o hållet.



Kort taget med mobilen så ni får ursäkta kvalitén.


Finkel fick jättefina omdömen från Raymond Alessandro Saetre och han kom tillbaka för NOM där Raymond (klokt nog) valde att inte NOM honom. Han tyckte, liksom jag, att det var onödigt att stressa en fertil, redan stressad katt och jag är så nöjd ändå med Finkel. Han har nu på 2 helger fått otroligt fina bedömningar. Nu kommer han inte ställas ut mera som fertil kille utan jag hoppas kunna övertala fodervärden att ev ställa ut honom i Umeå som kastrat. Finkel fick EX1.

Jag har tyvärr inget kort på Marussia men hon tog titel och blev IC, vilket jag är så glad för! Marussia hade Aliosha Romero, som hade en domarelev. Domareleven pratade mycket medan Aliosha inte sa så mycket.

Fotade en mycket avslappnad Marussia i buren, efter bedömningen. Återigen ett kort taget med mobilen.



Marie har fotat Sakhi och här kommer några kort från när han var på bordet. Även han hade Raymond.


Denna bild gillar jag verkligen, det visar hur Raymond är som domare på kattutställning.


Sakhi fick sitt cert, CAPS (sitt andra) och fick komma tillbaka för NOM och han blev faktiskt NOM! Sakhis första men inte sista hoppas jag. Raymond hade idel lovord om Sakhi och det är så kul att höra, för själv tycker jag såklart Sakhi är en helt underbar kille.

Att Sakhi blev NOM är ju såklart stort, men att bli NOM på en ren sibbeutställning - ja, det hade jag väl aldrig kunnat drömma om.

Jag valde att ta ut kattbädden (som Marussia låg i) för att kunna ha med den till panelen så Sakhi skulle kunna ha lite trygghet, helst hade jag velat ha med Marussia till hans bur. Ni förstår kanske varför när ni ser bilderna? 



Det har gått otroligt bra för nästan alla katter från norr. Alla utom en har tagit cert o titlar. Det blev samma underbara helg som när vi var i Norge, dvs alla tog cert o titlar!