En kattresa

En liten varning bara, det blir ett långt inlägg med väldigt många bilder.

1/12 for jag och Sussie på kattresa. Målet med resan var att jag skulle hinna hälsa på Jivaras barnbarnsbarn, dvs Sakhis barnbarn som fanns hos Emma.

Jag började med att hämta upp Sussie i Skellefteå, sen for vi en snabbis till Helena där vi tittade på hennes kull och det var första gången jag såg dom. Underbara hela högen och Blue Candy är så vacker och charmig, hon stal mitt hjärta där och då och har det fortfarande. Eftersom vi stannade så pass kort stund så lät jag tyvärr kameran ligga i bilen.

Nästa anhalt gjorde vi i Kåge, hos Lena. Där hälsade vi på henne o katterna samt fick fika. Efter det for vi vidare och var framme i Luleå och hann se julkalendern som Emma är med i.

Blev tvungen fota denna adventsljusstake, man sätter ner marschaller i den och här är första "ljuset" tänt.


Det var fullt med barn som ville se den. Så mysigt (om än lite småkallt att sitta stilla ett längre tag). Det var så kul också höra hur barnen lever sig in i föreställningen och ropar åt tomten att passa sig för räven. Det var dock inte lätt att fota då dom nästan aldrig stod stilla och i mörker dessutom, men här har jag fått en bild av räven (mkt uppljusad) bakifrån i alla fall.


Sen for vi hem till Emma och där fick vi se hela kullen. Men först vill jag visa upp bilder på Triumph, Marussias kullbror. Faktiskt den enda killen i Bilkullen! Jag tycker att han har växt på sig riktigt bra, han blev fort en väldigt stor kille men huvudet hann inte med i början. Så här ser han ut nu, korten är tagna då han är ungefär 2.10 år.


Två bilder på Roselia, som kommer från Frostuddens. Roselia var inte så förtjust i att jag var lite närgången när jag fotade henne.


En mycket behändig trappa och som katterna gillar. I början fick Roselia självklart vara i fred men sen när dom blev större så kunde ungarna hoppa upp till henne.


Nu ska vi se om jag har fått till rätt namn på kattungarna.... Emma, du får hojta till om det blir fel.

Först ut har vi Mårran, hona ny 09 24.


Sen har vi Stinky, hane, n 24.


Joxaren, hane, ds 24.


samt slutligen Knyttet, hona, f 23.



Efter det for vi vidare till Karin, där vi åt god mat, gick promenad och avslutade kvällen med att basta. Kamerabatteriet la av när vi var hos Emma så den fick laddda sig under kvällen och så fotade jag två av Karins tre katter. Zam Wesell hann jag inte alls fota men Dakiri (som påminner mig om Dolce men även ibland om Sakhi) och Poppy hann jag fota.

Dakiri kommer från Spinnsibbs uppfödning.


En extra bild på Dakiri, här sitter hon så fint och ser nästan ut att vara en prydnadskatt.


Poppy kommer från Millifiores uppfödning.


En mycket mysig katt, även om hon har lite väl stirrande blick här, då hon fokuserar på vad som pågår bakom mig.


På vägen hem hann vi även förbi och hälsa på Agent 007, som Sussie och Karin samäger. Vilken mysig kille! Att han sen dessutom har en snygg färg är ju härligt, men temperamentet - eller rättare sagt, brist på det. Helt underbar kille, inte ett dugg blyg och visade gärna upp sig. Sista bilden är förstås en tassbild.

Agent 007, hane, ay 22.

1 Emma:

skriven

Hej!

Du har blandat ihop Knyttet och Stinky, men annars så är allt rätt :)

Kram

Kommentera här: