Kattens Dag, del 2

Igår var jag med Marussia på Granngården, vi var nog runt 10 katter som var där och visade upp dom. Trots snöovädret var det en jämn (och lagom många) ström av besökare. Jag satt bredvid en norsk skogkatt som heter Sigge. Sigge är 2,5 år, väger ca 7,5 kg och är väldigt maffig och imponerande. Lugnet själv och jag blev verkligen inte förvånad över att han fick mest röster av alla och blev publikens favorit.

Marussia kom på en 4:e plats, berättade en som hade räknat rösterna. En röst ifrån att bli trea. Nu var det ju en viss skillnad på lilla söta fröken Marussia jämfört med stora, maffiga och lugna Sigge så han syntes desto mera. Jag vann ett presentkort på Granngården så det var ju trevligt.

Idag ska vi pynta till första advent, får se hur många extra "hjälpredor" vi får. Jivara brukar ju vara arbetsledare vid många tillfällen, när det ska göras något....
1 Linda & Valentine:

skriven

SV: Han fick låna buren! :)



grattis till fjärdeplaten!



kram

2 Lotta:

skriven

Vykortet som jag visade på min blogg hittar du här http://www.kattprylar.se/

Kommentera här: