Allt är lugnt

Jivara är gärna med oss i samma rum och eftersom vi är mycket i vardagsrummet så ligger hon gärna på soffbordet. Imorgon ska jag till kyrkan för att se yngsta sonen lussa för mellanstadiet. Äldsta sonen passar då Jivara och så ringer han mig om det behövs. Jivara är väldigt gosig och hon kommer en stund till oss i sängen och ligger nära mannen. Men det märks att hon börjar bli less nu.

När Jivara ligger på bordet och jag håller handen på hennes mage ell kliar henne så vet hon inte riktigt hur hon ska göra, för det är ju inte så lätt att vända upp magen. Hon är så gosig nu.  Jag har börjat väga henne varje dag nu, fram till förlossningen och än så länge följer hon Vänskapskullens viktkurva så jag tror fortfarande det blir max 4 kattungar.

Sakhi flyttade till mamma igår och var sååå gosig med henne inatt och idag. Han vet inte HUR han ska göra för att kunna gosa ordentligt. Han är så social och helt underbar  förutom när han tycker att Marussia ska vara alfahona.

Marussia har förvånat mig flera gånger de två senaste dagarna. Dels så har hon börjat sova vid mina fötter - hon har i princip aldrig övergett min man annars. Idag när vi såg lite tv hoppade hon först upp till husse och la sig tillrätta där. Efter ett tag går hon rakt över bordet och lägger sig i mitt knä. Där låg hon så länge att jag blev lite sen. För självklart hade jag inte hjärta att knuffa ner henne. Vår underbara älskade galning!
1 Emelie:

skriven

Japp! Jag ska ställa ut både Cornelia och Lucida!



/Emelie

Kommentera här: