PR GIC S*Frostuddens Ella Fitzgerald

Idag fyller vår älskade virvelvind - fast nu är hon oftast bara en mild fläkt - hela 10 år. Jag som inte hade tänkt köpa ngn ny kattunge då, men så blev jag så kär i Ella när jag fick se bilderna på en nyfödd Ella o bror Elvis. 
 
När vi hämtade Ella ville jag ha henne i karantän ett tag eftersom Sakhi o Marussia båda två skulle på utställning veckan efter. Det är alltid bra att kunna ha nya djur i karantän, även om det är ovanligt att det nya djuret bär på något. Men jag har själv fått se vad som kan hända (i annat katteri) när så händer att nykomlingen bär med sig ngt.
 
Ella fick två kullar, Chakrakullen - där hon mådde illa under dräktigheten o inte ens gick upp ett halvt kilo - o Jennyskull.
 
Till hennes andra kull hade jag lärt mig att Ella behövde äta lite men ofta o dessutom var det inte så varmt heller, så denna kull blev det mer vanliga vikter på kattungarna, en trio av tjejer. Ella har varit en bra mamma, mån om sina kattungar o även låtit andra hålla i dom. Sen gjorde tidsbrist att Ella tyvärr fick kastreras. 
 
Ella var med om en olycka i samband med en utställning o sen dess har hon alltid varit tveksam till utställningar, även om det gått bättre o bättre ju längre säsongen har gått. Men eftersom det inte finns så många utställningar i norr så har vi fått börja om från start igen o igen. 

Dessutom så gick Marussia o Ella mot varandra i samma klass på slutet så det var oxå bortkastade pengar. Så till slut fick Ella avsluta sin utställningskarriär med ett cert från IP, så hennes fulla titel är då PR GIC. O ingen kan nog vara nöjdare med det än Ella. 
 
Det finns så mkt jag kan skriva om Ella, då hon är en stor personlighet, men jag kan bara säga att hon är en stor retsticka, att hon älskar sin bror Sakhi, att hon gärna tvättar både Sakhi o Marussia, men även att hon kan börja tugga på Marussias öra ibland etc. 
 
Men mest har hon blivit en stor knäkatt, varje kväll efter middagen vill hon ligga i mitt knä o sova. Ibland ska jag klia henne, men ibland ska jag bara hålla en hand på/om henne. Från att mest ha varit min katt har Ella nu även börjat bli lite mera husses katt oxå. 
 
Några bilder på älskade Ella. 
 
Första dagen då hon träffade Dolce o Ella var väldigt nyfiken på vem det var. 
 
En ung Ella på sin första utställning. Bilden är lånad från Marie, som hade Sessans uppfödning
 
Ca 8 månader
 
Ca 10 mån
 
Att vara i sele gillar inte Ella så mkt men ibland går det bra. 
 
2-3 år gammal
 
Denna bild på Ella är tagen 2017 är tagen av fotografen Maria Westling, som finns i Umeå. Kan varmt rekommendera Maria, då hon verkligen lyckas få så många fina bilder.
 
 
 Ella är inte så förtjust i räkor så hon bjuder hellre gänget på något annat gott idag. 

Grattis till vår fina älskade virvelvind. 
                 
 

Kommentera här: