Storstadskullen fyller 8 år

Idag fyller Storstadskullen 8 år o här kommer några bilder från när de växte upp hos oss. Alla namn kommer från storstäder jag har varit till ell vill åka till. På bilderna är de 3, 5 o 12 veckor gamla. 
 
Moscow, först ut i kullen o första hanen. 
 
Det vore så kul att kunna fara till Moskva o se en kattutställning där. Få se massa av snygga SIB. Moscow bytte namn till Leo o flyttade till andra katter.Tyvärr har jag inte längre någon kontakt med köparen men jag hoppas att han har det bra. 
 
 Tehran, första honan i kullen. 
 
Teheran (jag valde engelsk stavning på alla städerna i stamtavlan) fick jag följa med en kompis till. Nu är det många år sen men det är fortfarande en av mina allra bästa resor. Ett sånt välkomnande o omhändertagande jag fick. Tehran kallas nu för Thea o bor med andra djur o yngre barn.  
 
Venice, hona nummer 2 i kullen. 
 
Venedig är en stad som jag hoppas kunna fara till. Det har fortfarande inte blivit av tyvärr. Venice kallas nu för Bea o bor med en annan SIB. 
 
London, sist ut i kullen o även kullens filosof. 
 
London är min absoluta favoritstad, jag tror aldrig att jag tröttnar på London. London kallas för Ivan o bor i ett hus med tre andra SIB samt en lill-husse.
 
På första kullbilden är dom två veckor men jag måste bara ta med denna bild, för detta är hur Marussia var som mamma i ett nötskal. Nära, har koll, men tillät alltid att andra fick hålla i hennes bebbar. 

Kullen är numrerade i den ordning de föddes, dvs Moscow är nr 1 etc.
 
Stort, stort grattis till alla fina storstäder från mamma Marussia o oss. Hoppas att ni får en fin dag o kanske något gott att äta? 
 

Kommentera här: