Kinesiska filosofikullen fyller 10 år

I denna kull gick Marussia lite över tiden o det blev 2 stora kattungar. Yin, som fortfarande är den största kattungen som har fötts i katteriet (med sina 131 g), var jag säker på att det var en hona. 

Men kattunge nr 2 (med sina 127 g) var jag övertygad om att det var en hane. Så temat var enkelt o då blev det en Yang. 

Jag tyckte dock att det var konstigt att Yang aldrig gick förbi sin storasyster i vikt... Så kan det gå ibland.
 
Först ut var då Yin  o när hon flyttade så blev det till en familj med bla jakthundar. Eftersom det var första gången jag sålde kattunge till familj med hund så var jag lite orolig i början. Men det hade jag aldrig behövt göra. Yin kom in o visade att det är hon som bestämmer. 
 
O det gjorde hon nog ganska länge, kanske ända tills hon fick en lillasyster, S*Deltas Boloria Frigga, från Fjärilskullen som fyllde 5 år för bara ett tag sen.  
 
Tyvärr har Yang, som kallades för Sunny, gått över Regnbågsbron. Hon är så saknad. Familjen kanske inte saknar alla hennes byten hon tog hem (bla hackspett, groda, snokar etc). Vi tänker lite extra på Sunny idag. 
 
Detta var min andra kull med bara två kattungar. Min första kull med bara två kattungar var den väldigt lugna Fashionkullen.
 
Lugn kunde jag inte kalla Yin o Sunny, de var verkligen överallt o full fart på dom. Om jag nu minns rätt så var det Yin som, från datastolen, hoppade rakt upp på gardinen. 

Jag kunde inte välja så det blir några extra kullbilder på Yin o Sunny. 
 
Grattis Yin på 10-årsdagen. Du o "lillasyster" Frigga kanske får något gott idag ell någon ny rolig leksak? 
 

Kommentera här: