Chakrakullen fyller 6 år

Tänka sig att det redan har gått 6 år sen Ella fick sin första kull. 
 
Ella hade en väldigt jobbig dräktighet, gick knappt upp någonting alls. Jag tror att det berodde på att hon mådde dåligt i början o sen kom det lite värme som gjorde att hon mådde ännu sämre. Hennes andra dräktighet var mer normal, både uppgång i vikt för Ella o kullens vikter.
 
Själva förlossningen gick otroligt snabbt då ungarna var så pass små. Tur nog kom Ewa förbi, en kattuppfödare från stan, o hjälpte tilll att skriva upp tider för det gick verkligen fort. Trots att både jag o maken var med på förlossningen hann vi inte riktigt med, så tack igen Ewa. 
8 små underverk, men tyvärr förlorade vi 3 st.
 
Men 5 små kattungar, livliga som bara den. Jag behöll denna kull lite längre, eftersom dom var så små när dom föddes. Det hade jag verkligen inte behövt göra. Full fart på hela gänget hela tiden. 
 
Om ni vill veta bakgrunden till namnen o framför allt vad dom betyder kan ni kolla här. O kanske inte så förvånade att alla 5 bytte namn. 
 
 
Här kommer några bilder från uppväxten hos oss. 
 
Svadhisthana, som kallas för Luna.
 
Manipura, som kallas för Majken, blev jag tokkär i. Hon var som en stor Buddha, hennes mage var så stor att hon knappt nådde ner med tassarna till marken. Så hon hamnade på halvfoder, fick en kull - Fjärilskullen - innan hon skrevs över till fodervärdarna. Tack A o J för att ni tog hand (o fortfarande gör) så bra om Majken.  
 
Fjärilskullen blev min första (o enda?) kull med katter från mitt katteri, då pappan heter S*Deltas Don Magnifico, från Operakullen.
 
Anahata kallas för Juno.
 
Vishuddha, kallas för Hjärta. 
 
Sahasrara, kallas för Cleo
 
  
O så några kullbilder oxå. Att ha kattungar o försöka fota kullbilder är inte alltid så lätt o denna kull var det väldigt ofta vi fick hålla fast dom. Så en fotade o två höll fast kattungarna.
 
Hipp hipp hurra för Chakrakullen idag. 
 
 
 

 

Kommentera här: