Älskade Jivara

Idag skulle vår älskade Jivara ha fyllt 15 år. Du är så saknad av så många. 


Jivara var vår första Sibbe o fick 3 kullar. Den tredje kullen föddes på hennes treårsdag. Efter ett år hemma, då Jivara mer o mer visade att hon ville vara ensamkatt fick hon flytta till mamma. Detta visade sig vara så lyckat, då Jivara blommade upp direkt o blev där rejält bortskämd o ompysslad. Tanken var att Jivara bara skulle bo där ett tag medan jag hittade ett nytt hem, men nu behövde jag inte leta längre. 
 
Jivara fick en propp i ryggen o jag fick ta det tunga beslutet att låta henne somna in. Jag glömmer aldrig vad en kompis sa till mig, på väg till veterinären. "Jivara har haft ett bra liv, låt hon även få ett bra slut." Den meningen har jag burit med mig ända sen dess. 
 
Här kommer några bilder på Jivara, sista bilden är tagen av min duktiga fotograf-kompis Maria Westling
 
Grattis vackra Jivara, nu får du äta hur många räkor du vill. 
 

Kommentera här: