Fjärilskullen fyller 3 år

Idag fyller Majkens (Manipura från Chakrakullen) första o sista kull 3 år.
 
Majken fick bara en kull för att det var för mkt omkring mig då för att hinna med samt att Majken är åksjuk och helst vill para på hemmaplan. Tråkigt såklart att det bara blev en kull men jag tror att stora"syster" Wendella tyckte det var väldigt skönt.
 
Alla tre katter mår bra och njuter av livet. Alla tre katter flyttade till hushåll där det redan fanns en annan katt.
 
Lycaena Helle var först ut. Hon kallas för Helle o bor tillsammans med stora*syster" Kitty, en huskatt på lite drygt 11 år (om jag minns rätt). Helle är busig och brås väldigt mkt på mormor Ella. Precis som Ella kan Helle oxå vara en virvelvind.
 
 
 
Sen föddes Plebejus Argus, som kallas Argus ell Agge. Han bor tillsammans med en annan sibbe, store*bror* Dexter. De två kommer väldigt bra överens. Agge är mattes katt (precis som Dexter är), de är ofta ute på promenader och får väldigt mkt motion. Agge var kullens filosof. 
 
Sist ut är Boloria Frigga, som kallas för Frigga. Frigga bor tillsammans med en annan avkomma från mig, S*Deltas Yin (från Kinesiska filosofikullen). Frigga är ett rejält yrväder, busig som bara den. Förutom att flytta till Yin så fanns det även hundar där. Men det bekymrade inte Frigga ett dugg.
 
Att fota Frigga var ett helt äventyr och hon var mer i rörelse än stilla.
 
 
Tavlan har en köpare gjort.

 
Alla kullar är väldigt speciella men just denna kull betydde lite extra då båda föräldrarna kommer från mitt katteri.
 
 
Mamma Majken
 
o pappa Dylan, Don Magnifico från Operakullen).
 
 
 

Kommentera här: