Nu har kull 12 kommit

Om man följer mig på instagram (deltas.katter) så har man sett att kull 12 har kommit.

Från det att kattunge nr 1 var född tilll kattunge nr 4 tog det knappt 3,5 timme. Pina var otroligt duktig, hon sa inget alls under hela tiden hon födde. Lik sin mamma där.

Jag kommer skriva en mer utförlig berättelse längre fram. Just nu vill jag bara visa upp några bilder på kull 12. Alla bilderna är tagna med mobil och som vanligt är kattungarna snabba på att vrida på sig.

Det kommer bli en hel del bilder med mobilen, men även en hel del bilder med systemkameran, bla veckobilderna.

Nr 1 (hona) vägde 105 g och är en svartsköldpadda med vitt.
 
Nr 2 (hona) vägde 104 g och är en svartsköldpadda med vitt.
 
Nr 3 (hane) vägde 112 g och är svart med vitt.
 
Nr 4 (hane) vägde 126 g och är röd med vitt.
 
Det blev alltså full pott vad gäller färgerna. Detta är min andra röda hane som jag har fått, så för mig är det lite spännande, medan för Carina är det lite mer spännande med dom svarta.
 
Här är kullen bara timmar.
 
O idag fick jag denna kullbild av Carina.
 
 
 

Kommentera här: