Sundsvalls kattutställning 2018

En intensiv o trevlig helg går fort. Jag har pratat non-stop nästan hela helgen, hälsat på alla bekanta o vänner o även fått nya vänner. Det har känts som om jag har gått ett par meter, träffat någon jag känner, pratat med dom ett tag, gått ett par meter till osv.
 
Sundsvall använder fast burplacering och jag tycker att det är trevligt, då har man chansen att lära känna nya kattmänniskor.
 
Ella har fått fina omdömen båda dagarna - vilket hon brukar få - o det är jag såklart glad över. Men det allra, allra bästa är hur lugn o avslappnad Ella har varit.
 
Jag lägger bara upp lite bilder här, det finns många fler på instagram där jag heter deltas.katter.
 
Nu har Ella fått sina cert o måste därför utomlands för att få chansen att ta titeln IP. Eftersom vi har många rosetter hemma ville jag inte köpa utan jag fick istället låna burgrannes CAPIB o fota med den på buren.
 
Bilderna på Ella i buren är både från lö o sö.
 
Även på hotellrummet var hon lugn o avslappnad.
 
Lördagens domare hade haft Ella i Umeå (april), han kom ihåg hennes färg o tyckte att hon var mera avslappnad nu. Ella fick en jättefin bedömning o för första gången valde jag att låta Ella vara med inför NOM (ja, alltså om domaren ville ha tillbaka henne).
 
Jag håller helt med domaren som inte ville utsätta henne för en panel. NOM:en gick istället till en vacker hona på 15 år, så jag hinner nog få in Ella i panel hoppas jag.
 
Det blev även en BIV-total o där tog maffiga Julle BIV:en, Ella på andra plats o en hane på tredje plats.
 
Detta är söndagens bedömningssedel och oftast står det ex om många saker, tex vad gäller ögon, öron etc. Visserligen hörde jag att söndagens domare blev väldigt förtjust i Ella men jag hade inte väntat mig att hon skulle få en så fin bedömningssedel med flera hjärtan o flera ggr ordet "lovely".

Extra kul eftersom jag hörde att han är rätt hård, vad gäller bedömningen. Även han tog fram Ella inför NOM men valde en annan hona.
 
Vackra, vackra o otroligt maffiga SC Sjakkmatt's Bowser, född feb 2011.  Han är ett barnbarn till Jivara o är Sakhis systerson.
 
Jag samåkte med Carina som hade med sig tre katter o vi har båda två köpt varsin suverän kärra. Men det är betydligt smidigare med "bara" en katt på utställning o alla andra saker som tillkommer.

Kommentera här: