Kattutställning i Umeå, april 2018

I helgen har det varit kattutställning och som vanligt, när det är på hemmaplan hjälper man till så gott man kan. Det betyder att man inte hinner göra så mkt annat än att kolla hur katterna ligger till innan dom ska upp till domaren. Däremellan försöker man hjälpa till så gott man kan.

På lö hann jag sitta en gång o det var när jag tog en smörgås vid 8.30, sen var jag på språng hela dagen. Sö var lite lättare.
 
Jag hade anmält Marussia till Senior båda dagarna, men drog henne på lördagen, eftersom hon hade fått en hel del tovor som jag inte fick bort så snyggt. Jag tyckte att det räckte med uppläxningar av två domare men lördagens domare sa inte så mkt om det så på söndagen ställde jag henne som Senior oxå.
 
På lördagen slog Marussia Ella, som fick EX2. Marussia tog sin första titel som kastrat, PR. På söndagen tog hon sitt första cert mot IP. Hon blev dessutom NOM (vilket jag blev förvånad över, för hon är ändå 9 år) och som Senior på söndagen blev hon S4 (av 5).
 
Ella är jag så stolt över. Hon fick väldigt fina omdömen och på söndagen fick hon sitt första cert mot PR. Det bästa av allt var ändå att hon blev lite mindre blyg dag 2. Så därför har jag bestämt mig för att i år blir det Ella jag kommer fara med på så många utställningar jag kan, hinner och orkar.
 
Jag kan även hålla med söndagens domare om att det är synd att Ella inte visar upp sig, då hon är så blyg. Men jag hoppas att det kommer bli bättre ju mer träning Ella får.
 
Här kommer mobilbilder från helgens utställning. Detta är från lördag morgon. Då var det tomt men sen kom det mycket folk, o det är ju kul.
 
Ella var blyg och hon låg gärna bakom skynket, bakom kattbädden men även i kattbädden. Min lilla virvelvind.
 
Marussia brukar tycka att dag 1 är intressant men dag 2 nja, då kan hon detta. Denna gång var hon så surrig och ville bara ut från buren för att få se sig omkring. Då var hon helt tyst o nöjd.
 
Marussia i panel, dag 2. Hon har varit i panel förr, men nu är hon faktiskt 9 år gammal o bara det tycker jag är strongt. Vackra, duktiga och så otroligt lugna Marussia.
 
Vann gjorde Annettes och Yngves hona, Elsie, som man oxå ser på bilden.
 
En väldigt trött Ella på söndagkväll.
 
 

Kommentera här: