Jag har haft tur

Oftast har mina honor blivit dräktiga på en gång, men dock inte Ella. Henne tog jag två ggr (olika hanar) för sent. Men när jag väl kom på knepet att fara direkt så fort jag hörde minsta pip så gick det bra.
 
Jag parade Majken och vi alla tre tyckte att det såg lovande ut. Bra viktuppgång, trött etc. Men så gick hon inte upp nästan ngt så jag och ena fodervärden gjorde ett UL (ultraljud) på henne o tyvärr var Majken tom.
 
Bara ett par timmar senare får jag ett pm om att nu löper Majken. Tänk om hon hade kunnat löpa kvällen före vi skulle göra UL, då hade jag sparat 490:-.
 
Imorgon far jag och hämtar hanen (mer info kommer längre fram, när jag vet att hon är dräktig).

På 14 försök har det bara blivit 3 skendräktigheter, vilket är väl eg rätt OK med tanke på att jag två ggr for försent med Ella. Frustrerande javisst, men sånt händer.

Vad gäller Pina så händer tyvärr inte så mkt, vi väntar på att hon ska börja löpa så att jag kan fara dit med Pina. Tyvärr börjar hanen vara väldigt besvärlig och det finns alltid en gräns hur länge man kan ha dom fertil. Vi får väl se om Pina hinner träffa den snygga hanen, innan han kastreras.
 
Spara
1 Therese:

skriven

Vilken otur, hoppas det tar denna gång.

Kommentera här: