Vänskapskullen fyller 9 år

Idag fyller Vänskapskullen hela 9 år och vår uppfödning startade om igen.
 
Sakhi föddes först, tätt följd av sin tvilling (?) Vinur (ell Findus som han kallas nu), sen kom Mellon (som tyvärr inte längre lever), sist i kullen kom enda honan, Podruga.
 
Podruga var min första export, till Norge, där hon blev avelshona i ett nystartat katteri. Just nu ligger det katteriet på is, men jag hoppas att det startar upp igen längre fram.

Här är dom inte gamla.
 
Det är Podrugas matte som har gjort om bakgrunden till detta kort. En sekund senare hoppade Mellon (längst till vänster) ut ur korgen. Jag har ingen aning om vem som är vem sen av trillingarna men jag gissar att nr 2 är antingen Sakhi ell Findus, sen Podruga o så är det Sakhi ell Findus längst till höger.
 
Här gissar jag oxå när jag skriver att det är Sakhi, Mellon, Findus och Podruga.
 
Sakhi, 6 veckor gammal och helt underbar. Han ligger inte längre så här i famnen, men han är fortfarande en stor myspropp.
 
Ett mer nytaget kort på Sakhi.
 
Ett kort på Findus
 
Ett kort på Mellon
 
O så detta kort på Podruga som jag bara älskar. Podruga kan se sååå grym ut, men hon är verkligen en så fin o snäll katt. 
 

        
 

 
 
 
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentera här: