Snart är dom här

kull 10, som kommer att betyda extra mycket för mig av olika skäl.
 
Just nu går jag och min man omlott, så att Ella inte ska vara ensam några längre stunder. Det mesta är klart inför kull 10, och i veckan kommer dom. Det blir intressant att se när dom kommer och även hur många o vilka personligheter det blir.
 
Sakhi håller fortfarande Ella sällskap, men nu kommer han bli utestängd från sovrummet, medan Ella får sova med oss. Detta är ett enkelt sätt att ha koll på när det börjar bli dags.
 
Jag har en blivande uppfödare som gärna vill komma och titta på förlossningen och eftersom Ella är en snäll hona så går det såklart bra. Nu håller vi tummarna att det går vägen, så att hon hinner hit i tid.
 
Ella är inte lika stor som förra dräktigheten, då var hon rund som en fotboll. Kanske inte så konstigt då det var hela 8 kattungar. Vi förlorade tyvärr 3 st, men 5 st levande kattungar blev det.
 
Jag har hunnit vara o hälsa på alla tjejer (4 st) i Chakrakullen. Alla 4 bor, just nu, i Umeå, så det var lätt. Jag hoppas att kunna ha tid att bearbeta bilder, medan jag och Ella väntar på förlossningen, o börja lite ikväll ell imorgon.
 
Längre fram kommer jag åka upp till Luleå, där Hjärta bor. Hjärta (som eg heter Vishuddha) blev enda hanen och han fick vi stödmata ett tag i början. Men sen har han verkligen blivit stor. Nu är Hjärta kastrat men här ser man några bilder på honom, tagna bla i år.
 
Som vanligt rekommenderar jag att man går till Instagram och följer mitt öppna konto, som heter deltas.katter. Där kommer jag nog snabbare rapportera när kullen har kommit än här.
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentera här: