Sammanfattning av utställning i Uppsala

I helgen var jag och maken ner till Uppsala för att vara med på deras utställning. Den enda katt vi hade med oss var Marussia och med tanke på hur nykastrerad (prick en månad på lördagen) och hur nyligt kullen flyttade gick det över förväntan.
 
På lördagen fick hon Olga och Marussia började om från början igen. Hon fick med lätthet CAP. Sen hade hon Mats, i Seniorklassen, och hon fick fina omdömen även här. Men när man tittade vilka de andra två honorna var så var det självklart - o väldigt rättvist - att Marussia blev 3e hona (av 3).
 
På söndagen hade Marussia Mats o fick även där fina omdömen och med lätthet CAP. Sen hade hon Henry och eftersom Marussia även den dagen mötte samma honor var resultatet sjävklart o helt rättvist, dvs 3 av 3.
 
Vi sökte dispens och fick fara efter grundbedömningen och det var skönt att få komma iväg tidigare.
 
Det var en väldigt trevlig utställning och det var så kul att få träffa så många fina katter och även att få träffa så många människor jag annars oftast bara träffar på årsmöten som SäSK har.
 
Grattis till alla fina resultat och det kommer att komma upp bilder så småningom, bla på GIP SC (N) Sjakkmatt's Bowser, vars mor Podruga kommer från oss.
 
 
Men nu är det sommartider och jag försöker att inte vara så mkt på datorn, då jag har annat att göra. Jag är fortfarande flitig på att uppdatera instagram (där jag heter deltas.katter) så följ mig gärna där.
Spara

Kommentera här: