Två scannade hjärtan

Igår var jag och scannade hjärtan på Ella o Sakhi.
 
Ella har ett jättefint hjärta och hon var så duktig på att ligga stilla, något jag inte trodde, då hon surrade hela vägen in. Jag hade med mig äldsta sonen, som är duktig på att hålla fast katterna. Att scanna ett hjärta tar eg inte någon lång stund, om dom bara ligger stilla.
 
Jivara, som verkligen ogillar att bli fasthållen, tycker det är jobbigt och protesterar högljutt. Så varje gång hon jamar så får Lennart Nilsfors börja om från början igen.
 
Sakhi, som ju har HCM, har jag med mig för att kolla upp hur sjukdomen utvecklas. Han går på två olika mediciner, en tablett som han får varje dag o en som han får var tredje dag. Vi hade problem med den dagliga medicinen i början, men till slut ordnade det upp sig när Sakhi fick börja med lägre dos.
 
Lennart blev lite förvånad men glatt överraskad att Sakhis förmak hade blivit så mkt bättre, det är något som är ovanligt men väldigt, väldigt positivt så klart. Dock hade Sakhi - som förväntat - fått lite sämre värden, så därför ska han öka på den dagliga dosen, så får vi se om vi får samma problem som sist.
 
Två kort som Maria Westling har tagit. Detta på Ella - ell som ena sonen brukade kalla henne - Ellosarius Rex.
 
och så ett kort på Hjärtekrossaren Sakhi, min solstråle.
 
 
 

Kommentera här: