Nu är det inte länge kvar

innan det är dags för Marussias o Trisses sista kull. Det är en dryg vecka kvar till BF, men vi får väl se om hon går över tiden eller får tidigare.
 
Jag har redan tidigare nämnt att denna dräktighet har varit annorlunda än hennes tidigare, då hon gick ner i vikt redan från början. Nu skulle hon lätt kunna äta varje halvtimme, så lite och ofta är vad hon får nu.
 
Hon är tung, ligger gärna på golvet o vilar. Men så fort någon av oss närmar oss de ställen där hon brukar äta så hoppar hon gärna raskt upp på bordet, då hon ju helst äter på ett bord istället för nere på golvet.
 
Eftersom det är viktigt att Marussia får lugn och ro under dräktigheten så har min man byggt om lite i huset så att vi nu har tre olika områden där katterna kan vara. Sakhi håller oftast Ella sällskap o Dolce håller oftast Marussia sällskap. Det är skönt med ett stort hus!
 
Inatt har jag tex haft Dolce sovandes hos mig hela natten, igår var det Sakhi och Ella. Marussia kommer ytterst sällan upp i sängen, men kan gärna sova under sängen eller i en garderob.
 
Jag har varit lite dålig på att fota med vanliga kameran, men jag brukar lägga upp lite bilder på instagram. Där heter jag deltas.katter och det är en öppen instagram. Där finns även några bilder på Marussia, om ni vill se hur hon ser ut nu.
 

Kommentera här: