Premiär på många sätt

Jag brukar alltid låta mina kattungar få åka bil före de åker till veterinären, men i år har jag haft så mkt omkring mig så det blev premiär först igår. Dessutom till veterinären.

Premiär för bilåkning (där det var tyst 1/3 av vägen, det var Kit som inte gillade åka bil). Eftersom jag inte hade hunnit låta dom träna på att åka bil tröttade vi ut dom rejält innan jag for iväg med dom. Om det hjälpte eller om det var julsångerna - jag har på radion, dagtid och just nu är det julsånger för hela slanten. Efter ett tag började Kit prata lite, men det var inte så höga mjau.
 
Väl hos veterinären så fick dom sitt chip (mellan skulderbladen) och även första vaccinantionssprutan. Där var det bara Sacré-Cour som pratade vid chipningen (första sprutan). På väg hem pratade Kit och Sacré-Coeur lite lätt innan de till slut somnade.
 
Jag brukar alltid passa på att köra en bit längre efter veterinärbesök, då jag vet att dom ändå är trötta. Det gick bara fint igår.
 
När jag kom hem med kullen hade min man gjort i ordning studion och vi hade hoppats att dom skulle sova så här gott, så det skulle bli lätt att lägga ut dom och fota kullbilder.
 
Bilden nedan är tagen när dom är 7,5 vecka och för första gången har upptäckt datastolen. Men jag hann bara bära in transportburen o öppna dörren så var det full fart på hela gänget igen.

 
 
 
Spara
Spara
Spara

Kommentera här: