Mycket har hänt sen sist

bla har alla kattungar nu flyttat och jag har fått rapporter om att det har gått bra. Majken flyttade först i söndags till sina fodervärdar och vi hade turen att få ha kvar henne lite längre. Detta då fodervärdarna skulle ut och resa och vi tyckte det var bättre att ha kvar henne här.
 
Därför var det lite extra jobbigt när det väl var dags och jag knuffade mer eller mindre ut fodervärdarna med Majken.
 
Jag har tagit bilder på kattungarnas nya familjer o jag kommer att lägga upp dom i bloggen o berätta lite mera om varje kattunge. Men just nu finns tyvärr inte tiden.
 
Hela denna vecka kommer jag ha mycket att göra och lite tid att spendera framför datorn, så ni får vänta.
 
Jag har hunnit hälsa på Luna (Svadhisthana) 2 korta svängar (bla igår då jag hade med mig en bättre kamera) och även Cleo (Sahasrara) en kort sväng.
 
När Cleo hade flyttat och det bara blev Ella och Majken kvar var Ella väldigt busig med Majken och om Ella fick gå ut i huset blev Majken ofta lite ledsen och pep. Direkt kom Ella susande tillbaka.
 
När sen Majken flyttade i söndags fick Ella vara själv i vardagsrummet och hon sov större delen av dagen. Igår hade jag testbesökare och då fick Ella vara med husse i ett annat rum. Jag tror att man ska skynda långsamt och då brukar det oftast gå bra.
 
Igårkväll satte vi sele o koppel på Ella o Dolce och tog ut dom i köket för att dom skulle få lite godis nära varandra. Det var bara det att när jag öppnade skinkpaketet så rusade både Sakhi o Dolce till köket för att få skinka, så då fick även Sakhi vara med och träna.   Idag blir det ännu mera träning och så småningom tar vi även in Marussia.
 
Som sagt, skynda långsamt....

Kommentera här: