GIC S*Frostuddens Ella Fitzgerald fyller 3 år

Det är helt otroligt att tänka sig att tiden har gått så fort, att vår underbara busiga charmiga virvelvind Ella idag fyller 3 år.
 
Det var en låååång väntan från det att jag fick första sms-bilden på Ella o Elvis tills det att vi kunde hämta hem henne. Denna otroligt underbara busiga galning. Jag saknar ord för att beskriva hur charmig hon är, när hon vill.
 
Ellas första utställningsår gick inte så bra, hon blev slagen av bla halvsystern Doris Day ett par gånger. Men sen blev det Ella tur och hon har gått från klarhet till klarhet på utställningarna. Domarna har varit väldigt imponerande av henne, både av hennes vackra blåguldfärg, men även över typen.
 
I Umeå ifjol gick burens handtag sönder när jag lyfte ut buren från bilen. Jag hade dock sån tur att när buren, med Ella i rasade rakt ner i backen, att hon chockad satt kvar. Jag har haft väldigt förstående domare, när jag berättat vad som hänt och när jag har bett att bara få en grundbedömning. Det har gått bättre och bättre för varje utställning skönt nog.
 
Nu är min tanke att Ella ska få 1-2 kullar innan hon ställs ut nästa gång. Det är ingen panik att ställa Ella känner jag. Hon är redan GIC (Grand Internationel Champion) och har bara sista klassen kvar innan hon blir SC.
 
Maj 2012. Bild 2 har Linda Karlström tagit.
 
 
Första veckan hemma
 
6 mån
 
 
Umeå utställning, april 2013. Första gången hon är helt själv i buren. Sakhi var med på lördagen men inte på söndagen.
 
Sommaren 2014
 
 
Två typiska bilder på hur Ella ligger hos mig på kvällarna.
 
 
Ella 1 år
 
2 år
 

Ella 3  år.
 
 
Idag blir det inte så mycket firande från min sida för jag satte mig på planet i morse till Stockholm för årsmöte och seminarium. Resten av familjen kommer dock fira Ella som får bjuda syskonen på lite extra gott idag. 
 
 
Ett stort grattis till brorsan Elvis!
 
 
 

Kommentera här: