En givande helg i Stockholm

Förra fredagen for jag, Susanne och Ewa ner till Stockholm. Fredagen ägnades åt att vandra runt lite och ta det lugnt.
 
Lördagen var det dags för årsmötet. Själva årsmötet i sig var väl rätt intressant även om jag var mer intresserad av Johanna Fagers väldigt intressanta föreläning: ”Parningskombinationer utifrån HCM-perspektivet”.
 
Tyvärr tog årsmötet väldigt lång tid att gå igenom så det blev lite snabbt genomgånget av Johanna, men väldigt intressant!! Johanna kommer så småningom att lägga upp det på SäSK hemsida, för medlemmarna.
 
Söndagen var den största anledningen till att jag for ner. Då skulle Dagny Dicken ha ett seminarium om genetik (färgkarta på svenska). Den var så bra, intressant och väldigt lärorikt.
 
Jag pratade mycket med Dagny om G3-kursen, så jag har nu anmält mig till den kursen. Det är ju dock lång kö men det gör nog ingenting, då hinner jag lära mig ännu mera.

Så här står det på sidan där man kan anmäla sig till G3.
Kölistan till G3-kursen på svenska består idag av 25 personer. Nästa G3-kurs på svenska planeras till höst/vinterterminen 2015-2016.
 
 
 
 

Kommentera här: