Vikter vid 12 veckor

Dylan är den tyngsta hane vi (hittills) har haft och jag är helt övertygad om att han kommer bli en stor katt. Som jämförelse kan jag ta Sakhi som vid 12 veckor vägde 1760 (även om lillebror Mellon var tyngst i den kullen med sina 1774 g).
 
Sakhi väger nu mellan 5.6-5,8 kg. Nu var det ett tag sen jag vägde honom så jag bör kanske göra det snart igen. Sakhi har inte haft samma problem som många andra kastrater får, dvs att de går upp väldigt mkt i vikt.
 
Tanja är en tung hona och Pamina tillhör snittet. Som jämförelse kan jag ta Marussia vid samma ålder. Hon var näst tyngst i sin kull med sina 1517 g. Tyngsta honan var Lamborghini med sina 1560 g.
 
Men det var då, nu är Marussia lättast av alla i kullen. Snart blir hon kastrerad (bara en kull till) och då får vi se vad som kommer att hända med Marussias vikt.
 
Bilderna kommer om ett par timmar, jag sitter och kollar vilka bilder jag ska ta ut samt även bearbeta dom lite lätt.
 

Namn

Färg

Födelsevikt

Vikt 12 veckor

Status

Don Magnifico/Dylan

N 24

128

1896 g

Stannar i katteriet, flyttar till Umeå

Pamina

N 24

99

1560 g

Flyttar till Holmsund

Tanja (Tatyana)

N 24

118

1752 g

Flyttar till Umeå

Kommentera här: