Kullen är 13 veckor

och nu är det dags att säga farväl till våra älskade operakaraktärer. Det kommer - som vanligt - att bli väldigt tyst och tomt när kullen flyttar. Men... vi kommer inte sakna att behöva fånga Dylan i flykten, när vi går in i vardagsrummet.
 
Det har gått väldigt bra att åka bil med dom, det är Tanja som har behövt lite mera träning så hon har fått åka lite extra själv o det har hjälpt. De senaste resorna hon har gjort (både själv men även med syskonen) har hon varit tyst.
 
Förutom att åka bil denna vecka har de även hunnit få sitt bad. Jag tycker det är viktigt att våra kattungar blir lite van vid vatten, jag säljer i vanliga fall åtminstone till en allergiker per kull och det har peppar, peppar gått bra.
 
Så jag vänjer kattungarna vid vatten och så får de alltid bada sista veckan hos oss. Det blir ju inte ett utställningsbad utan bara ett bad med en schamponering. Badet var ingen höjdare, inte alls! Men däremot belöningen - kokt skinka - var gott!!
 
Igår var det dags för besök 2 hos veterinären i samband med slutbesiktningen. Det gick galant och ingen kattunge skrek/pep till. Det var bara Pamina som var lite lätt slingrig när hon skulle få första sprutan.
 
Jag lånade Paminas bur och rymde då alla 3 kattungar i en bur men himlar vad dom har blivit tunga!! Jag har varit väldigt bortskämd med att kunna få hjälp av i synnerhet äldsta sonen med att bära tungt åt mig men nu får jag fixa det själv.
 
Nåja, det är ju tur att det "bara" blev 3 kattungar denna gång - jag tänker på Kickis kull (som hon har på foder i Umeå). Där blev det 7 kattungar och där måste man absolut vara minst 2 som hjälps åt att bära och ta fram kattungarna, en efter en. 
 
Vi åkte hem och alla slocknade nog i buren, det var första gången jag hade alla 3 i baksätet. Eftersom jag är upptagen idag hela förmiddagen så vill jag passa på tillfället att gosa lite extra mycket med dom, när jag kommer hem. Så bilderna är fotade en dag i förväg.
 
Kolla bara in fotomodellen Pamina!!
 
Vi har fått så fina köpare - o fodervärdar - till denna kull och jag är så glad. För första gången kommer samtliga att ha en kompis som väntar på dom. Det blir spännande att se och höra hur det går, men det går nog bara bra.
 
På lördag flyttar Tanja, Pamina flyttar på söndag och Dylan flyttar på måndag. Sen blir det en liten paus så vi kan hämta andan, rengöra och städa innan nästa kull kommer. Det ska bli otroligt kul och väldigt, väldigt spännande att få se det blir för små krabater som kommer födas vecka 29.
 
För sista gången kommer nu alla våra skatter i ett och samma inlägg och som vanligt tar jag det i den ordning som dom föddes.
 
Dylan
 
Pamina
 
Tanja
 
Efter att de enskilda bilderna hade tagits blev det paus ett tag så att dom fick sova en stund, för det tar ju på krafterna att fara till veterinären. Så när vi började med kullbilderna var dom väldigt trötta men snabbt blev dom pigga igen.
 
Tanja, som alltid varit kullens Duracell-kattunge har de senaste veckorna backat lite och låtit Pamina ta över den rollen, något Pamina med glädje har gjort.
 
Tre kullbilder och så kommer två bonusbilder oxå.
 
1 Therese:

skriven

Lycka till alla tre i de nya hemmet =)
Extra bilder är ju alltid en höjdare hihi ;-)

Kommentera här: