Djurskyddet i Västerbotten

Djurskyddet i Västerbotten gör ett otroligt bra arbete. Skänk gärna en gåva, bli medlem, bli månadsgivare eller fadder eller bli jourhem för att stötta verksamheten.
 
Da'n före julafton 2014 hittade min man en utsvulten svart hittekatt. Det har jag skrivit om här. Jag gjorde även två uppdateringar, som jag skrev om här och här.
 
Honan blev en hane, som sen utvecklades till en snygg katt o på så kort tid efter att ha fått äta upp sig är helt fascinerande. Skuggan har jag tänkt på många gånger och hade det inte varit för min kattallergi hade han nog fått stanna kvar hos oss, för han var så otroligt mysig och fin.
 
Jag har som sagt inte kunnat sluta tänka på katten så jag slängde iväg ett sms till jourhemmet, där han fick bo kvar och for dit en snabbis i början av sommaren.
 
Nu har Skuggan tyvärr blivit lite reserverad mot främmande människor, men matte K gillar han rejält. Så mkt att han tom sover i sängen. Sen han kom dit har han gått upp 2 kg och det är mycket för att vara så kort tid.
 
Matte K har såklart tillstånd enligt 16§ DL, o hon har huset fullt med vackra, upphittade katter. Det som slog mig när jag var där var att det var så tyst och harmoniskt, trots den stora kattgruppen.
 
En del är lite blyga o reserverade men det är väl kanske inte så konstigt med tanke på vad de har varit med om, men jag tyckte det gick bra ändå. Jag fick hälsa - lite försiktigt såklart - på väldigt många katter.
 
Jag är ganska frågvis av mig så jag frågade mycket och hon berättade om katterna och hur hårt liv en utekatt har. Det skär i hjärtat att höra alla historier men vad som gladde mig var hennes svar på min fråga om hittekatter får kortare liv. 
 
Det finns såklart alltid undantag men annars så får även hittekatter ett bra liv, efter att dom har fått chansen att äta upp sig, få må bättre och får hitta ett nytt och bra hem.
 
Här kommer några obearbetade bilder (tagna med mobilen bara) på många vackra katter.
 
Och till slut ett kort på Skuggan.


Jag lägger upp två bilder på Skuggan, från dec 2014, samt några kort tagna i juni 2015. Det är svårt att tro att det är samma katt och jag blir så glad att han har fått ett så fint och bra hem och även kompisar om han vill busa.
 
Bilder på Skuggan som jag har fått skickade, eftersom Skuggan var lite blyg och reserverad när jag hälsade på.
 

Kommentera här: