Detta med färger är inte helt lätt

Jag bad för ett par veckor sen två kompisar komma och titta på Manipura, som jag trodde kanske ev kunde ha golden i sig. De kom o tyckte att  alla i kullen såg blå ut.
 
Eftersom pappa Trisse har rött med vitt och han ger sin röda färg till sina döttrar så har alla tjejer mer eller mindre rött (Svadhisthana och Sahasrara har väldigt lite rött).
 
Färgutfallet skulle kunna bli svarta ell blåa hanar (med ell utan vitt, med ell golden) och för honor kunde det bli svartsköldpaddor eller blåsköldpaddor (med ell utan vitt, med ell golden).
 
Hade utfallet på tjejer kunnat bli blått (med ell utan vitt, med ell golden) så hade det varit mkt lättare. Nu blev jag väldigt osäker då det i så fall skulle vara blåsköldpaddor.
 
Det här är ett kort taget när dom är 3 dagar och som ni ser är alla väldigt svarta
 
och här kommer ett kort taget när dom är 2.5 veckor. Viss skillnad.
 
Dessa kort är tagna när kullen är 2,5 veckor och vi satt och försökte kolla om dom var svarta paddor eller blåa paddor. Här är det Vishuddha som visar upp sina fina profil (jag ber om ursäkt för att kortet är lite mörkt, men det är taget på kvällen)
 
Manipura vill inte vara sämre.
Charmtrollet och busfröken Vishuddha.
 
Igår kom en skogisuppfödare förbi o tittade, stort tack för hjälpen Birgitta!!
 
Ingen av tjejerna är blå, Vishuddha har ev golden. Att tre av tjejerna har vitt hade jag redan sett, men jag tänkte att jag väntar tills Birgitta har varit och tittat innan jag går ut med alla färger. 
 
Så här kommer nu de nya färgerna.
 
Svadhisthana, SIB f 24
 
Manipura, SIB f 09 24
 
Anahata, SIB f 09 24
 
Vishuddha, SIB f 09 24 (ev SIB fy 09 24)
 
Sahasrara, SIB f 24.
 
Avslutar med en film på busgumman Vishuddha. Hon är en tjej som bara går och går, mkt bus i henne!
 
Här rymmer hon, gång på gång, och Ella tycker inte om det. Vishuddha är så söt, för när hon såg att jag såg henne, skulle hon antingen backa in i hagen igen eller oxå satt hon blickstilla och trodde inte att jag skulle se henne.
 

 
 
 
 
 
 

Kommentera här: