Vilken härlig dag

Igår for Carina och jag för att hämta hem Trésor (som kommer kallas för Trisse). Vi hade hoppats på att få se hans två bröder - som oxå skulle flytta igår - men dom hann tyvärr fara före vi kom.

 

Trésor fick åka mycket igår. Det började med tunnelbana, sen buss, sen flyg o slutligen bil innan vi var hemma hos fodervärdsfamiljen.

 

Trots allt han fick åka igår var det en mycket lugn och väldigt trygg katt som inspekterade nya stället. Svansen rakt upp och hög hållning, inte tal om att krypa och kolla sig om. Inte ens när han var på toaletten och det droppade vatten från duschen kröp han ihop. Snarare så var han nyfiken på vad som lät.

 

Jag har tagit många kort och det kommer att komma upp kort på Trisse så småningom, dock är jag osäker om jag hinner bearbeta korten innan jag far till Norge för utställning. Dit far jag på fredag morgon.

 

Det är alltid jobbigt när kattungar flyttar från mamma katt och familj som har fått rå om dom under tiden dom växt upp och det är väldigt jobbigt när sista kattungen flyttar och det helt plötsligt blir så tyst och tomt.

 

Så här skrev jag till Annika efter vi hade kommit till vår trevliga fodervärdsfamilj.
Wow, vilken lugn, trygg, harmonisk och cool katt detta är. Lite stressad vid start och landning men annars lugn trots den långa resvägen. Nu utforskar han huset och svansen rakt upp. Tack för denna guldklimp.

En ej bearbetad bild av familjen och jag vet inte vem som är mest nöjd.

 
 

Kommentera här: