Ibland känns det bara rätt

Jag tror det är få - som regelbundet läser denna blogg - som har missat att Carina och jag köper en hankatt tillsammans. Vi var båda två överens om att vi vill ha Trésor nära oss.
 
Vi var för ett tag sen och hälsade på en familj och satt där länge, länge och pratade. Jag tror att eg hade vi kunnat sitta där hela kvällen och fortsatt att prata.
 
Dom hade precis förlorat en katt och som jag alltid säger, en ny katt är ingen ersättning för den katt man har förlorat men den nya katten kan vara en stor hjälp att kunna gå vidare.
 
Familjen består av mamma, pappa och en tonåring. Vi vill att Trésor ska få komma ut och röra på sig, med sele, flera ggr/vecka och det blir kanske tonåringens jobb.

Carina och jag kunde inte hitta några fel alls på familjen och dom visade och berättade vad dom skulle åtgärda för att den nya katten (oavsett om det blev Trésor eller en annan katt) inte skulle kunna smita igen. Dom hade även funderat på parningsrum och en massa andra saker.
 
När vi till slut gick därifrån hann vi inte ens runt hörnet innan Carina och jag kom fram till att detta var rätt familj för Trésor att bo hos, så vi vände tillbaka och berättade att vi gärna ville placera Trésor där.
 
Att ha hittat rätt hem åt Trésor är mycket viktigt, inte bara för oss men även för Trésors familj i Stockholm. Trésor ska visserligen användas i avel men det är viktigt att komma ihåg att han kommer bli en älskad familjemedlem också.
 
Korten har Kicki i Sundsvall tagit. Trésors mamma, som kallas för Tuss nuförtiden, kommer från Kickis uppfödning och jag var väldigt svag för Tuss redan som liten.
 
Här kommer först några bilder på Trésors bröder.
Bossis
 
Giresse
 
Lizu
 
och vår snygging Trésor. Han o bröderna har varsitt album och här hittar man Trésors album.

Kicki var där i helgen och hälsade på och hon berättade bla följande om hela kullen. Att det är en väldigt jämn kull men att Trésor och Bossis är de två grövre av killarna och att Trésor nog charmar alla han träffar. Social, trygg, cool och samtidigt busig!  Kraftig benstomme och kompakt kroppsbyggnad även om benen börjar bli lite långa nu när dom är i värsta tonåren.
 
Jag avslutar med några bilder till av Trésor.
 
 
 
1 Carina:

skriven

Vi har hittat den bästa familjen för Tresor.
Han är så fin och tofsarna love it <3
Snart får vi hämta honom längtar :)

Kommentera här: