Vänskapskullen fyller 6 år idag

och vi skickar en hälsning till både Findus (Vinur) och Podruga samt en tanke till Mellon o hans familj.
 
Här kommer bilder på Sakhi, på en kullbild samt till idag, då sista korten är tagna.
 
Först en kullbild som sagt, då dom är 1 vecka gamla och jag är ganska säker på att dom ligger i ordningen Sakhi, Findus (Vinur), Podruga och Mellon. Det var ett trillingpar (då Sakhi, Findus och Podruga) var otroligt lika (SIB ny, dvs svartguld) och så hade vi då Mellon som var SIB n, dvs svart.
 
 
10 veckor gammal
 
Här är han 6 månader gammal och blev lämnad ensam ute i kopplet, medan jag gick in för att hämta kameran för att fota honom. Fort hade han lyckats trassla in sig så det är verkligen väldigt viktigt att man inte lämnar katterna ensam ute när de sitter i koppel. De kan antingen trassla in sig så här eller bli jagade och inte kan försvara sig, om det kommer en annan katt eller hund.
 
11 månader gammal och så här såg han ut när han väntade på sin första tjej. Han träffade tre honor och fick två kullar totalt.

1 år gammal och tänk så lite päls han hade här, det finns alltså hopp om Ella!
 
Enligt datamärkningen är han här 1,5 år o det kanske stämmer. Ville eg mest ha med bilden för att visa hans vackra färg, något han har fått mycket beröm för på utställningar.
 
Här är han 2,4 år och fortfarande inte den pälsboll som han är idag.
 
2,5 år och ute med koppel. Något han älskar, tom mer än att bara sitta på en hylla i kattgården och dra in alla härliga lukter.Sakhi går gärna till rabatten när han sitter ute med koppel och sniffar på blommorna, han är vår egen lilla Ferdinand!
 
Näst efter att sitta ute och känna alla lukter och känna vinden i hans päls så älskar han att vara med mig och sen spelar det inte så stor roll vad jag gör. Men när jag pysslar hemma, själv eller om jag har kompisar, så älskar han verkligen att lägga sig på bordet och att vara nära, nära. Ibland lägger han sig mitt på det jag försöker pyssla med för då vet han att jag måste ta en paus och gosa med honom.  
 
Sakhi är 3 år gammal o här börjar pälsen komma, mer och mer.
 
Sommaren 2011, då han är 3,5 år och vacker som få!
 
Överlycklig över att ha fått jaga vattenstrålen - vilket han oxå älskar!! Att vattnet är kallt och blött bekymrar honom inte ett dugg!
 
Lite drygt 4 år gammal.
 
5 år gammal.
 
Sakhi har blivit SP (Supreme Premier) och hade nått så högt han kunde komma i utställningsvärlden. Detta är taget efter Norge-utställningen i somras, men han var även anmäld till Finland och fick följa med dit där han tog två stycken HP (Hederspris). Sakhi är här 5,5 år.
 
6 år gammal.
 
Ikväll får alla katter, stora som små, fira på räkor och fisk. Något som nog kommer bli populärt!
 
 
 
1 Therese:

skriven

Grattis Sakhi och de andra :-)

Kommentera här: