Storstadskullen är nu 10 veckor

Jag har nämnt det tidigare, flera ggr t.o.m, men det kan nog inte sägas för många ggr vad gäller denna kull. Det är en väldigt livlig och aktiv kull och om jag jämför med dom andra kullarna jag har haft så ligger denna kull 2 veckor före i utveckllingen vad gäller att vara vakna och busiga! Men dom är så söta och charmiga så man förlåter dom väldigt lätt och väldigt snabbt!! 
 
Vi tog korten i lördags och dom var överallt, den som satt på bordet och skulle bli fotad var hela tiden på väg ner till sina syskon som sprang omkring på golvet och busade ELLER att någon av dom andra syskonen skulle komma till fotobordet. Men vi har fått några kort och när vi tog bort fotostudion så var kattungarna trötta, såklart!
 
Jag brukar alltid försöka fota varje kull, när de är 10 veckor, i en glugg i bokyllan. Det började med att en av kattungarna från Vänskapskullen själv satte sig där så då fotade jag jag den kattungen och dom andra i kullen. Sen har det fortsatt. Det brukar inte vara speciellt svårt att fota dom, en o en i gluggen, men himlars vad vi kämpade denna vecka!!
 
Det blev många såna här kort
 
så till slut bestämde vi oss för att tömma en hylla i bokhyllan, lite högre upp. Ja, lite bättre gick det faktiskt men dom var snabba busiga små kattungar.  Och jo, jag vet. Jag håller kameran snett av någon konstig anledning, men det måste gå fort när jag fotar denna kull!
 
När vi ändå hade fotostudion framme passade vi på att ta med den vanliga bakgrunden, utifall att det inte skulle få dom att vara stilla tillräckligt länge för att få kort från bokhyllans glugg. Så det blir två vanliga med svart bakgrund och ett kort där dom sitter i gluggen. Dom ser för hemska ut där dom sitter i gluggen, med värsta fladdermusöronen och stora ögon, men det blir lätt så när man viftar med en vippa och även försöker få dom att sitta stilla!
Måste bara lägga in denna bonusbild på vackra Tehran. Visst är hon vacker här!
 
Det blev två kullbilder också.
 
 
 
 
1 Lena B:

skriven

Så fine de er! Skulle gjerne kommet på besøk en tur <3

2 Carina:

skriven

Sötingarna.Måste komma innan dom flyttar

Kommentera här: