Många nya saker har provats idag

Idag har kullen fått prova känna på kyla (-15), fått prova åka bil (jag tror alla 4 sjöng, men det var lite lugnare på hemvägen), fått första vaccinationssprutan (ingen sa ett pip) och strax före de fick komma in till veterinären fick dom träffa en hund (tax) för första gången. Ägaren sa att taxen var van vid katter, varpå jag svarade att det var premiär för kattungarna.
 
Allt gick bra tills någon (jag hann inte se vem) spottade, då hunden började skälla och så fick dom uppleva även det! Jag var helt säker på att alla skulle däcka i buren på väg hem, men det gjorde de inte. De var dock rätt tysta och när vi kom hem var det full rulle ca en halvtimme innan de slut somnade. Så nu sover de ett tag innan de ska få mat igen.

Igår var Ivans (Londons) matte m familj förbi. Det var extra roligt att se att Ivans "mormor" kunde följa med. Hon har varit här och testat, när Ella var liten. Jag har nästan hela skalan (fertila honor, kastrater o kattungar - det enda som saknas är en fertil hane) hemma. Extra kul att det gick så bra för henne!!

Kommentera här: