Hipp hipp hurra

för idag fyller Jivara 8 år och Dolce fyller 5 år. Dolce o Gabbana får ett eget inlägg senare ikväll för nu vill jag hylla Jivara ordentligt.
 
Jivara är vår första sibiriska katt och som vi längtat efter att ha katt igen. Glädjen var väldigt stor när vi kom hem med henne och jag kommer fortfarande ihåg hur lycklig och glad vi var att vi kunde ha katt igen, trots att jag hade blivit allergisk mot katt. Tack Sussie för denna underbara, speciella diva till katt.
 
Jivara köptes för att bara vara sällskapskatt då jag - i samband med att vi hade Brittiskt korthår - hade varit på utställningar och även hunnit ta en kull på den honan. Tur nog så ändrade jag mig och har varit med Jivara på utställningar.

Hon blev IC (dvs Internationell Champion) innan hon sen fick gå i pension av två skäl. Det första var att hon inte tyckte det var så kul med utställningar och den andra orsaken var att hon inte skulle kunna gå så mycket längre än IC. Hade jag inte gett Jivara ett löfte att hon nu var klar med utställningar skulle jag gärna testa henne nu, för jag tycker att hon har fortsatt utvecklas och blivit så mycket bättre. Men, ett löfte är ett löfte.
 
Jivara fick som sagt tre kullar. I den första kullen (Vänskapskullen) föddes Sakhi som vi behöll som avelshane. I kull två (Bilkullen) föddes Marussia som vi oxå behöll. I kull tre (Fashionkullen) behöll vi Dolce.
 
Jivara visade sen att hon var lite less på att bo med andra katter så hon flyttade tillfälligt till mamma. Något som blev så bra för alla parter inblandade, inte minst för Jivara. Vår familj mår bra av att veta att hon mår så mycket bättre nu när hon är ensamkatt, mamma njuter av att ha Jivara som håller henne sällskap och bäst mår nog Jivara, som blivit ganska bortskämd hos mamma.
 
Några bilder på underbara Jivara i lite blandade åldrar. På de två sista korten är hon 6 år resp 7 år.
 

Ett riktigt stort grattis till Jivara (som kommer att få lite kycklinghjärta idag som present) och även till kullbrodern Manjari, som bor hos Camilla. Grattis på 8-årsdagen!
 
                               
 
 
1 Therese:

skriven

Grattis till Jivara och Fashionkullen :-)

Kommentera här: