Vilken otroligt underbar helg

jag har haft för ett tag sen. En intensiv helg men ack så trevlig! Det började med att jag och Karin flög ner till Stockholm redan på en fredag morgon. Vi kom fram samtidigt och hade sen tur att kunna checka in direkt på hotellet.
 
Fredagen ägnades till att gå planlöst och shoppa - fast vi skulle inte shoppa något alls!  Vi var tillbaka på rummet kring 16. Efter en kortare paus for vi iväg och åt en väldigt god middag innan vi sen gick och såg en musikal. Väldigt, väldigt rolig, trevlig och bra. När jag vaknade på lördagen hade jag fortfarande musiken i mitt huvud.
 
Lördagen gick åt till anledningen till att vi for ner, uppfödarseminarium med Royal Canin som hade bjudit in 4 föreläsare. Tre var väldigt, väldigt bra och den fjärde var helt OK. Lite gamla uppgifter dock kände både jag och Karin.
 
RC var generösa och bjöd på lite gåvor (som tex torrfoder) så det blev ju lite besvärligt att få hem allt, men det gick!
 
Jag kommer scanna in lite bilder så småningom och lägga upp här men en intressant sak var att en veterinär berättade bla om övervikt och sa att 1 kg övervikt på katt är lika med 16 kg övervikt på människa!!
 
Jag tror att jag hade berättat att vi hade bokat rum på samma hotell där uppfödarseminariumet var, mycket skönt och behändigt. En kort vilostund på lördagen innan vi gick ut för att få lite frisk luft, då vi suttit inne hela dagen. Även här lyckades vi hitta väldigt god mat.
 
Söndagen skulle bestå av lite sovmorgon och sen lång hotellfrukost innan vi checkade ut, vi skulle absolut inte shoppa ngt mera, men det blev visst inte så.
 
Det var väldigt många sibbeuppfödare och det är alltid lika kul att träffa andra uppfödare, båda i samma ras men även inom andra raser.
 
På söndagen hann jag dessutom träffa Helena en kort stund innan hennes plan gick. Mitt plan blev försenat ett tag pga att det var några som hade checkat in bagage men inte sig själva så dom fick leta reda på deras bagage och ta bort det. Bra dom är noga med säkerheten!!


För ett par år sen var vi flera uppfödare som for ner till Stockholm på kattungesafari. Där hälsade vi på några uppfödare som hade kattungar och det är alltid så trevligt och kul att komma hem till andra uppfödare. Jag föreslog för Karin att vi skulle försöka få ihop ett nytt kattungesafari snart igen, så vem vet.... 

Kommentera här: