Som vanligt, en intressant föreläsning

Igår var jag och lyssnade på Susanne Hellman Holmström (blogg), som hade en föreläsning i Umeå. Detta är tredje gången jag hör henne och jag tycker hon är så bra. Inte bara för att hon är väldigt kunnig, men framför allt är hon väldigt duktig på att föreläsa. Föreläsningen igår handlade om "Varför gör katten och kattens ägare så?" och vi fick många exempel.
 
Vi var 5 stycken som träffades före föreläsningen och åt god middag och satt och surrade, såklart om katter (vad annars ) och sen gick vi till lokalen. Där träffade jag en av mina kattungeköpare, som köpte en unge från kull 4.

En timme går fort när det är ett intressant ämne. Efter det blev det en kort paus innan det blev massa priser som lottades ut, det tog tyvärr lite lång tid så Susanne fick skynda sig igenom resten av föreläsningen men framför allt hann det bara bli 3 öppna frågor och sen "slutna".
 
Har ni möjlighet att gå och lyssna på henne tycker jag absolut ni ska passa på att göra det. Har ni inte möjlighet att lyssna på henne har hon även skrivit två böcker på svenska.
 
 

Kommentera här: