Mysigt men svettigt

Igår var jag en sväng till Carina, för att titta på hennes kattungar, som idag blir 7 veckor gamla. Det är helt otroligt så fort tiden går och när man tittar på kullbilderna så händer det så mycket, vecka för vecka! Tyvärr glömde jag kameran hemma så ni får gå till Carinas hemsida istället och njuta av bilderna där.
 
Förra veckan var jag och Susanne dit och tittade på småttingarna och hjälpte till med fotograferingen. Hur 17 de som är själv (som ex Carina oftast är) klarar det förstår jag inte, för när vi har kullar brukar vi vara 3-4 st ibland. Det beror på hur många kattungar det är och hur livliga dom är.
 
Vi fick till fina enskilda bilder även om det var svettigt att hinna med kattungarna men själva kullbilderna... Vi testade när dom var vakna och testade när dom var lite pömsiga. Det gick inte alls!!

Sen är det så kul att se att vissa kattungar är mer "fotomodeller" än andra. Några, i synnerhet min favorit, Safir, satt rätt stilla och snällt, medan andra var helt laglösa!
 
Det är svårt att tänka sig att snart är det dags för Marussia, hon är ju beräknad till slutet av nästa vecka. Spännande värre!

Lars satte upp dörren till vardagssrummet igår och likaså bolådan, så nu ska jag bädda i den så att Marussia förhoppningsvis accepterar den direkt. Hon har i alla fall gjort det dom andra gångerna.

Kommentera här: