Inbjudan till utställning 2014

För ett tag sen släppte BJK sin inbjudan till utställningen som är 5-6/4. Det går inte att anmäla sig förrän 27/1 2014, men man kan alltid planera in helgen. 
 
Även Sundsvall har släppt sin inbjudan, det går att anmäla sig från 20/2 2014.
 
Båda klubbarna har lite billigare avgifter om man anmäler tidigt, ett bra initiativ tycker jag. Tyvärr har det varit svårt på många utställningar att fylla utställningarna men nu hoppas jag att det kommer funka bättre.
 
En utställning är mycket lång, i synnerhet om man jämför med hundutställningar (där man får gå när man är klar - till skillnad från kattutställningar där man stannar kvar tills utställningen är slut. Detta är för att publiken ska ha chans att få se alla utställda katter och raser) men vi sibbe-ägare försöker att sitta tillsammans och surra hela helgen lång. Väldigt trevligt, annars skulle jag inte hålla på att ställa ut så mycket!  
 
Tyvärr kommer utställningarna tidigt i år och när man bor häruppe så är det inte så lätt att kunna fara när man vill utan det är bara att ta de utställningar som finns. Jag har det bra som bor "i mitten" och enkelt kan åka till Sundsvall eller till Luleå, det är bara knappt 30 mil enkel väg och det går ju fort.
 
Det här är ett axplock av utställningar för 2014;
APRIL  5-6 Umeå
             26-27 Sundsvall
MAJ     3-4 Östersund
            17-18 Skellefteå
JUNI    7-8 Harstad, Norge (klubb: Hålka)
JULI    5-6 Oulu, Finland (Klubb: Porok, dvs dit några av oss for i somras)
            
19-20 Trondhem, Norge (Klubb: KKMN)
AUGUSTI    16-17 Tromsö, Norge (Klubb: Ishavskatten) 
            30-31 Luleå
 
Att Ella missar några utställningar i vår (pga ev kull) är inte så märkvärdigt men jag vill ha med henne i sommar, till Norge + ev Finland samt till Luleå. I höstas var jag upptagen Luleå-utställningen men nästa år ska jag dit. Ganska skönt med bara 2 katter, som dessutom går i samma färggrupp!
 

Kommentera här: