5 underbara underverk

Varje vecka brukar jag försöka fara ut till Carina. Jag säger att jag ska hjälpa henne med kullfotograferingen av Mys kull 2, men i själva verket är jag där för att bara mysa med den otroligt underbara kullen.

My godtog att jag var med på förlossningen, denna gång likaväl som den första, och det är lika fascinerande varenda gång jag ser en kattunge födas. Det är verkligen ett litet mirakel.

Redan när kullen föddes fick jag två stycken favoriter, kattunge nr 2 och nr 5. Carina har valt att döpa dom efter kristaller och min största favorit, nr 2, heter Safir.
 
Varför jag föll för Safir (o bara blir mer och mer kär) är för att hon har ett underbart mönster och färg men även för hennes underbara personlighet! Hon är modig och framåt och vill gärna komma upp i famnen. En liten fotodiva är hon oxå. Ett kort taget för flera veckor sen.
 
Unge nr 5, som har fått namnet Malakit, föll jag oxå för och det som gjorde att jag föll för henne var hennes kämpavilje. Hon föddes sist och det skiljde ett par timmar mellan kattunge nr 1 och nr 5 men Malakit kravlade bara på till mjölkbaren och kröp över alla sina systrar för att komma dit!  

Kortet på henne är taget för 2 veckor sen (om jag minns rätt). Tyvärr ett litet halvsuddigt kort då jag hade råkat komma åt fel inställning på kameran.... Men nästa gång jag är till Carina tar jag med mig kameran igen!  
 
För att få se flera bilder på Mys kristallkull så kan du gå direkt till kattungesidan eller till bloggen.
 
Nu låter det kanske som om dom andra kattungarna inte är så fina, men det är dom. Det är en väldigt jämn och fin kull men ibland får man favoriter och det kan vara svårt att se dom andra katterna. I synnerhet med en snygging som Safir! Hur jag än försöker så kommer jag alltid tillbaka till henne hela tiden, på något konstigt sätt!
 
Måste ju även visa upp en bild ståtliga morfar Zummit! Visst är han väl otroligt vacker!!!
 
Sen måste jag avsluta med denna bild på det charmtroll som helt har stulit mitt hjärta, Safir, som verkligen gillar att vara i famnen!
 
 
 
 
 
1 Carina:

skriven

Så fint du har skrivit om min kull.
Kanon fina foton med.
Du är Välkommen hit när som helst.
Kram

Kommentera här: