Sakhis väg till SP

Jag fyllde i resultaten för de senaste utställningarna och började då att räkna Sakhis cert, från det att han var kastrat till det att han blev SP.
 
För att bli SP krävs det (om man bara ställer i två länder) 25 cert. Av dessa har han tagit nästan alla på en gång. Han har blivit slagen (av samma hane) två tävlingar på raken samt att han fick ett draget cert en gång, pga att hans päls var i för dåligt skick. (Så för Sakhi tog det 28 cert).
 
Det senare hände när vi var i Sundsvall i fjol och då hade jag så mycket omkring mig (nära anhörig som blev sjuk och Raphael/Finkel som hade rymt) så när jag fick beskedet att det blev draget cert var jag inte alltför brydd. Precis före Sakhi skulle till domaren hade jag fått en uppdatering på att Raphael/Finkel hade kommit hem igen och det gjorde hela min dag!   
 
Sakhi blir PR juni 2009, Umeå.
Sakhi blir IP i Drammen, Norge, oktober 2009. På samma utställning är det en liten sibirspecial och där blir han Storsjarmoren/hjerteknuseren.
 
GIP blir Sakhi i Luleå, augusti 2011.
 
Hans första NOM, september 2011, är jag väldigt, väldigt stolt över. Sakhi, då 4 år slår ut en dubbelt så gammal hane, på Sibirutställningen.  Sen har han blivit NOM 2 ggr till.
 
Sakhi blir SP i Bodö, Norge, juni 2013.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: