Finland nästa

När ni läser detta sitter jag i bilen tillsammans med äldsta sonen som har ledigt och kan följa med mig. Han har följt med tidigare ibland, när det har funkat för honom, och vi brukar alltid ha så trevligt ihop.
 
Han är bra på att bära tunga saker, fota (när jag har katterna hos domaren) och väldigt, väldigt duktig med katterna. Jag vill ju gärna höra vad domarna säger om samtliga katter, men jag kanske låter han bära Ella Bella Bus, som är helt avslappnad hos honom. Det är hon visserligen hos mig också men han har mer magiska katthänder.
 
Nu är vi på väg till Skellefteå där vi äter tidig lunch innan vi sen far till Helena och försöker rymma allt som ska med. Jag hoppas verkligen att det går bra. Det blir 3 vuxna o hela 6 kattburar!!! Samt allt annat som behövs, men tack vare resan till Bodö har jag (förhoppningsvis ) lärt mig att packa mindre o lättare.

Jag tar med mig Sakhi (som har chans på HP), Marussia (som saknar ett cert innan hon är GIC) och Ella (som saknar ett cert innan hon är IC). Vi blir 6 familjer som far. Dom andra som hakar på oss är Sussie, Camilla, Julia och en sällskapsägare från Sävar, Susanne.
 
Dolce kommer nog tycka det är lite ensamt att vara helt själv, men hon får väl bo hos husse dessa dagar vi är borta, så att hon klarar sig. Vi åker idag, fredag, och kommer hem på måndag. Allt för att inte behöva köra så långt men även för katternas skull. Jag ser verkligen fram emot resan, det ska bli så kul! 
 
En kul resa och kul att prova att ställa ut i Finland, men jag tror att det kan bli hård konkurrens.... Jag vill gärna ha Marussia till GIC innan hon får kull. Det är mera för att jag inte ska behöva börja åka utomlands med henne till våren/sommaren utan ska ha chans att kunna anmäla henne till de kattutställningar som finns här uppe.
 

Kommentera här: